4.3.2016 / Päivi Rucidlo

5 syytä käyttää sosiaalista mediaa digital signage-näytöillä

Kuva: Netpresenter

Sosiaalinen media tarjoaa tutun, joustavan, ja rennon tavan sitouttaa asiakkaita digital signage-näyttöjen avulla. Ravintolat, tapahtumat, hotellit, ja jopa toimistot käyttävät jatkuvasti enemmän sosiaalista mediaa osana näyttöjensä sisältömixiä. Näytöillä esitetään asiakkaiden twiittejä, palautetta, Instagram-kuvia, ja muuta materiaalia, jolla tuodaan asiakas osaksi yrityksen mainosnäyttöviestintää.

Mutta miksi? Mitä hyötyä yritykselle on siitä, että mainos- ja infonäytöillä esitetään Facebook-postauksia? Eikös kannata edelleenkin ostaa kuvamatskut mainostoimistolta ja pyörittää näytöillä vaan niitä yrityksen omia infopläjäyksiä?

Ei. Seuraavassa viisi painavaa syytä miksi yritysten kannattaa ottaa sosiaalisen median sisällöt osaksi digital signage-näyttöjen soittolistaa.

NÄIN HYÖDYT 1: Some-materiaalin käyttö sitouttaa katsojan (uudelleen)

Digital signage-näytöt joilla ei esitetä interaktiivista materiaalia häviävät ajan myötä osaksi taustahälinää. Etenkin keskikokoiset (32-47 –tuumaiset) näytöt muuttuvat katsojan silmissä yhdeksi osaksi tilan sisustusta. Saat tuottaa erityisen loistavaa kuva- ja videomateriaalia, jotta mainoksesi erottuvat ja nappaavat asiakkaan katseen. Lisäämällä sosiaalisen median sisältöjä näytöille kiinnität asiakkaasi huomion näyttöihin uudelleen antamalla mahdollisuuden osallistua. Näyttöjesi palvelun toimittajasta riippuen voit lisätä näytöillesi twiittejä, Instagram-kuvia. tai Facebook-päivityksiä helposti ja automaattisesti. Asiakkaasi innostuvat nähdessään näytöillä ”omaa” sisältöään -ja siinä sivussa tulevat huomanneeksi näytöllä rullaavat muut tiedotteesi.

Kuva: Sixteen-Nine

NÄIN HYÖDYT 2: Saat automaattisesti tuoretta sisältöä 

Saat tuoretta sisältöä näytöillesi helposti ja ilmaiseksi, kun annat asiakkaillesi mahdollisuuden toimia ’sisällöntuottajina’. Yksi digital signage –markkinointia käyttävien yritysten helmasynti on liian pitkät välit sisältöjen päivittämisessä. Näytöillä pyörii samat matskut viikosta toiseen, koska niitä ei ehditä päivittää, tai ei tiedetä mitä uutta näytöille voitaisiin lisätä. Some-materiaalien avulla pidät näyttöjesi sisällön tuoreena automaattisesti. Toki päivitysten suodattaminen ja tägääminen on edelleen yrityksen käsissä, jotta näytöille ei päädy ihan mitä tahansa.

NÄIN HYÖDYT 3: Asiakkaasi tekevät puskaradiomarkkinointia

Kukapa ei ilmaisesta markkinoinnista pitäisi? Digital signagen ja somen liitto on kaikkia hyödyttävä vaihtokauppa. Asiakkaat haluavat nähdä päivityksensä isoilla, julkisilla screeneillä. Samanaikaisesti he tulevat jakaneeksi yrityksesi kampanjan omalla aikajanallaan kaikille seuraajilleen. Melko fiksua, eikö?

Kuva: Sixteen-Nine

NÄIN HYÖDYT 4: Some-sisältö tasapainottaa kaupallisia viestejäsi

Kuluttajat eivät todellakaan kaipaa enää yhtäkään kanavaa, joka tuputtaa heille pelkkiä mainoksia. Annat asiakkaillesi syyn kiinnostua näytöistäsi lisäämällä sosiaalisen median sisältöä näyttöjen soittolistoille muiden viestien joukkoon. Ja kas kummaa, asiakkaat tulevat automaattisesti huomanneeksi päivän tarjoukset odottaessaan oman somepäivityksensä näkymistä ruudulla.

NÄIN HYÖDYT 5: Saat arvokasta asiakaspalautetta

Asiakkaiden päivitysten sisällyttäminen näyttöjen soittolistoille osoittaa asiakkaillesi,että välität heidän ajatuksistaan. Asiakkaasi kokevat voivansa vaikuttaa ja jakavat mielipiteitään suuremmalla todennäköisyydellä. Saadessaan julkisesti jakaa ajatuksiaan asiakas kokee olevansa arvostettu ja tulevansa kuulluksi. Yrityksesi puolestaan saa arvokasta asiakaspalautetta ilman kyselykaavakkeita. Molemmat osapuolet hyötyvät.

Lähteet: Sixteen-Nine & x2o Media

Haluatko tietää lisää Digital Signagesta? Tutustu palveluun

Tilaa tuorein Digital Signage -tieto sähköpostiisi!