Päivi Rucidlo

Digital signage. Mistä on kyse? Miten se edes lausutaan? Ditsital sainits, ehkä vähän pehmeällä ässällä?  

Info- ja mainosnäyttöjä tulee jo Suomessakin vastaan kaduilla, näyteikkunoissa, palvelutiskeillä, auloissa, huoltoasemilla, linja-autoissa, tavarataloissa, hisseissä.. lähestulkoon missä tahansa. Digital signagea ei pääse enää karkuun –ja miksi pitäisikään? Onhan kyseessä uusi ja mielenkiintoinen tapa jakaa informaatiota reaaliajassa suurellekin yleisölle.

Suomessa digital signage (kavereiden kesken DS) on nouseva trendi lapsenkengissä. Yhä useampi taho aina median tuottajista markkinointipäälliköihin, ja tavarantoimittajista arkkitehteihin himoitsevat näyttöjä omaan käyttöönsä. Yhä useammat yritykset mainostoimistoista teleoperaattoreihin haluavat ottaa DS –järjestelmät osaksi tuote- ja palvelutarjontaansa.

Harva kuitenkaan tuntuu tietävän mitä kaikkea tämä erikoinen sanapari ”digital signage” pitää sisällään.

Eikä mikään ihme, kun eihän käsitettä pysty edes googlettamaan millään järkevällä suomenkielisellä vastineella. Alkuperäinen termi tuo palttiarallaa 14 miljoonaa osumaa. Niistäkin suurin osa mainoksia. Ota siinä sitten asioista selvää.

Monitori –blogi on ensimmäinen suomalainen digital signage –foorumi, joka kokoaa monipuolisesti asiaa digitaalisilla näyttölaitteilla tiedottamisesta yhteen paikkaan ilman myyntipuheita tai teknistä hifistelyä. Oletko suunnittelemassa näyttölaitteiden hankintaa? Tarjoatko digital signage –palveluita? Tuotatko sisältöä näytöille? Kävelitkö näytön ohi kadulla ja haluat tietää mistä on kyse?

Seuraa Monitoria.

Allekirjoittanut bloggaaja on uinut DS-alan syvissä vesissä viimeiset kuusi vuotta, ja nähnyt hyökyaaltona nousevan muutoksen IT-nicheilystä kohti kaikille aloille levittäytyvää trendiä. Kirjoittaja on utelias ja alasta innostunut markkinointijohtaja, jolla on taustajoukoissaan DS:ään erikoistunut taitava IT-insinööriporukka.

Päivi Rucidlo, monitoroitsija

Tilaa tuorein Digital Signage -tieto sähköpostiisi!