F-Musiikki

Musiikkimaailman markkinoinnin kulmakivi, julistemainonta, on modernisoitunut digitaalisten näyttöjen myötä.

Uuden aikakauden digijulisteet

F-Musiikissa rummut rämisee, kitara soi, mutta julistetulostinta ei pahemmin kuule. Soitinkauppaketju on siirtynyt digital signage -maailmaan eikä paluuta ole. Infonäyttöjä F-Musiikilla on ympäri Suomea, ja niistä on tullut oleellinen osa ketjun viestintää, etenkin kampanjoissa. Näytöillä saa liikkeisiin eloa ja tunnelmaa, jonka sekä henkilökunta että asiakkaat huomaavat.

Musiikkimaailman markkinoinnin kulmakivi, julistemainonta, on modernisoitunut digitaalisten näyttöjen myötä.

“Näytöt huomataan ja niiden sisältö on isossa roolissa viestinnässä”, myhäilee F-Musiikin projektipäällikkö Sami Ahokas. Oma graafinen suunnittelija vastaa näyttöjen sisällöntuotannosta, ja vaikka valmista materiaalia löytyy jonkin verran on kuitenkin omat tuotokset suosiossa. Näin luodaan viestinnälle yhtenäinen ilme joka sopii liikkeeseen kuin nakutettu. On myös huomioitu, että maailma omaksuu digitaaliset kanavat enemmän ja enemmän, ja näin käytettävää materiaalia löytyy koko ajan paremmin. Näyttömateriaalia päivitetään aina tarpeen tullen, ja se sujuu lyhyelläkin varoitusajalla.

Näytöt toimivat omana kanavanaan, ja myös tukena monenlaisissa kampanjoissa. Selkeä käyttöliittymä on hyvinkin tuttu, ja ongelmatilanteissa ollaan selvitty hyvin FirstViewn wiki-tietopankin sekä asiakaspalvelun avulla. Enää ei tarvitse säheltää julisteiden kimpussa, vaan viesti menee perille napin painalluksella.

Infonäytöt ovat sulautuneet hyvin F-Musiikin toimintaan. Ketju toimii myös FirstView-kumppanina tarjoten infonäyttöratkaisua avaimet käteen-palveluna.

Näytöt huomattaan ja niiden sisältö on isossa roolissa viestinnässämme.

SAMI AHOKAS
PROJECT MANAGER, F-MUSIIKKI