Kävijävirtojen seuranta

Unohda arvailu ja tiedä miten tilasi todella toimii. Kävijäseurannalla parannat asiakaskokemusta, teet parempia päätöksiä ja varmistat, että henkilökuntaa on riittävästi.

Kävijäseuranta auttaa liiketoiminnan päätöksissä​

Kävijäseuranta on tapa tuoda verkkokaupasta tuttu kävijädata myymälöihin, kauppakeskuksiin ja tapahtumiin. Kävijädata kertoo kuinka asiakkaat vierailevat myymälässänne ja miten kävijämäärät vaihtelevat eri päivinä ja kellonaikoina.

Perinteisesti myymälässä seurataan jälkikäteen ostotapahtumien määrää. Myyntiluvut eivät kuitenkaan kerro totuutta asiakasmääristä. Jos sisään eksynyt kävijä ei käänny kaupaksi, olisiko henkilökuntaa tai kassoja lisäämällä voitu lisätä myyntiä ruuhka-aikana? Moniko asiakas lähti pois jaksamatta odottaa palvelua?

Kun tiedät milloin asiakkaita käy, voit suunnitella henkilökunnan työvuorot ja varmistaa, että vilkkaimpinakin aikoina työntekijöitä on riittävästi.

Kävijämäärien seuranta

Kävijäpiikit ja eri ajanjaksojen vertailu (kuukausi, viikko, päivä, tunnit)

Kävijämäärien analysointi

Kävijämäärä verrattuna myyntiin ja eri toimipisteiden tietojen vertailu

Oivalluksia datasta

Toimenpiteiden kuten mainonnan vaikutus kävijämäärään

Digitaaliset myymäläkalusteet uudistavat myymälän visuaalisen ilmeen

Kävijäseuranta on tärkeä osa myymälän kehittämistä, koska…

  • Ilman mittaamista toimit puhtaasti arvailujen varassa. Jos kysyt myymälän työntekijöiltä oliko päivä kiireinen, jokaisella on oma mielipiteensä. Data kertoo totuuden.

  • Saat selville tilan houkuttelevuuden laskemalla ohikulkijat ja vertaamalla kävijämäärään

  • Tiedät, onko myymälässä pullonkauloja, joiden takia menetätte asiakkaita (esim. liian vähän henkilökuntaa ruuhka-aikana)

  • Voit testata markkinointikampanjoiden toimivuutta ja saada selville millaiset toimenpiteet purevat parhaiten. Tuoko esim. ikkunamainonta lisää kävijöitä liikkeeseen?

  • Vertaamalla kävijämäärää myyntidataan, tiedät myymälän konversioprosentin ja mitkä tuotteet parhaiten tuovat myyntiä

Rajoita kävijämääriä & paranna asiakasturvallisuutta

Kävijäseurannan avulla tiedät sisällä olevien asiakkaiden määrän ja voit infonäytöillä kertoa asiakkaille, onko liiketilaan turvallista mennä.

Näytön vihreä taustaväri kertoo, kun myymälässä on mukavan väljää. Värin muuttuessa punaiseksi tila on täynnä. Liikkeen ollessa täynnä, jaetulla näytöllä voidaan näyttää viihdyttävää sisältöä odottaville.

Kävijäseuranta on täysin anonyymiä: kävijöistä ei tallennu kuvaa vaan sensorit seuraavat ainoastaan saapuvien ja poistuvien lukumäärää. 

Kävijälaskuri myymälässä auttaa noudattamaan rajoituksia
Kävijäseuranta ravintolassa auttaa noudattamaan rajoituksia
Infonäyttö kertoo onko ravintolaan turvallista mennä
Kävijäseuranta ravintolassa auttaa noudattamaan rajoituksia

Jätä soittopyyntö

Näppäile viesti niin olemme sinuun yhteydessä

Marcus Eklund

Tani Silanterä

Marcus Eklund

Tani Silanterä

Näistä tuotteista voisi olla sinulle hyötyä

Ota haltuun helppo MediaCloud-sisällönhallinta ja sinulle sopivin infonäyttö. Me toimitamme koko paketin vaivattomasti avaimet käteen -meiningillä.

Liity FirstView-sisäpiiriin

Älä missaa mitään - ajankohtaista informaatiota kentältä ja alasta.