5 syytä käyttää sosiaalista mediaa digital signage-näytöillä

Sosiaalinen media digital signage -näytöillä tarjoaa tutun, joustavan ja rennon tavan sitouttaa asiakkaita. Ravintolat, tapahtumat, hotellit ja jopa toimistot käyttävät jatkuvasti enemmän sosiaalista mediaa osana näyttöjensä sisältömixiä. Näytöillä esitetään asiakkaiden twiittejä, palautetta, Instagram-kuvia ja muuta materiaalia, jolla tuodaan asiakas osaksi yrityksen mainosnäyttöviestintää.

Mutta miksi? Mitä hyötyä yritykselle on siitä, että mainos- ja infonäytöillä esitetään Facebook-postauksia? Eikös kannata edelleenkin ostaa kuvamatskut mainostoimistolta ja pyörittää näytöillä vaan niitä yrityksen omia infopläjäyksiä?

Ei. Seuraavassa viisi painavaa syytä miksi yritysten kannattaa ottaa sosiaalisen media digital signage -näyttöjen soittolistoille.

Kuva: Netpresenter

NÄIN HYÖDYT 1: Some-materiaalin käyttö sitouttaa katsojan (uudelleen)

Digital signage -näytöt, joilla ei esitetä interaktiivista materiaalia häviävät ajan myötä osaksi taustahälinää. Etenkin keskikokoiset (32-47 –tuumaiset) näytöt muuttuvat katsojan silmissä yhdeksi osaksi tilan sisustusta. Saat tuottaa erityisen loistavaa kuva- ja videomateriaalia, jotta mainoksesi erottuvat ja nappaavat asiakkaan katseen. Lisäämällä sosiaalisen median sisältöjä näytöille kiinnität asiakkaasi huomion näyttöihin. Näyttöjesi palvelun toimittajasta riippuen voit lisätä näytöillesi twiittejä, Instagram-kuvia tai Facebook-päivityksiä helposti ja automaattisesti.

Kuva: Sixteen-Nine

NÄIN HYÖDYT 2: Saat automaattisesti tuoretta sisältöä

Yksi digital signage –markkinointia käyttävien yritysten helmasynti on liian pitkät välit sisältöjen päivittämisessä. Näytöillä pyörii samat sisällöt viikosta toiseen, koska niitä ei ehditä päivittää tai ei tiedetä mitä uutta näytöille voitaisiin lisätä. Sosiaalinen media digital signage -näytöillä auttaa pitämään näyttöjesi sisällön tuoreena ja vieläpä automaattisesti. Toki päivitysten suodattaminen ja tägääminen on edelleen yrityksen käsissä, jotta näytöille ei päädy ihan mitä tahansa.

NÄIN HYÖDYT 3: Asiakkaasi tekevät puskaradiomarkkinointia

Kukapa ei ilmaisesta markkinoinnista pitäisi? Digital signagen ja somen liitto on kaikkia hyödyttävä vaihtokauppa. Asiakkaat haluavat nähdä päivityksensä isoilla, julkisilla screeneillä. Samanaikaisesti he tulevat jakaneeksi yrityksesi kampanjan omalla aikajanallaan kaikille seuraajilleen. Melko fiksua, eikö?

Kuva: Sixteen-Nine

NÄIN HYÖDYT 4: Some-sisältö tasapainottaa kaupallisia viestejäsi

Kuluttajat eivät todellakaan kaipaa enää yhtäkään kanavaa, joka tuputtaa heille pelkkiä mainoksia. Annat asiakkaillesi syyn kiinnostua näytöistäsi lisäämällä sosiaalisen median sisältöä näyttöjen soittolistoille muiden viestien joukkoon. Ja kas kummaa, asiakkaat tulevat automaattisesti huomanneeksi päivän tarjoukset odottaessaan oman somepäivityksensä näkymistä ruudulla.

NÄIN HYÖDYT 5: Saat arvokasta asiakaspalautetta

Asiakkaiden päivitysten sisällyttäminen näyttöjen soittolistoille osoittaa asiakkaillesi,että välität heidän ajatuksistaan. Asiakkaasi kokevat voivansa vaikuttaa ja jakavat mielipiteitään suuremmalla todennäköisyydellä. Saadessaan julkisesti jakaa ajatuksiaan asiakas kokee olevansa arvostettu ja tulevansa kuulluksi. Yrityksesi puolestaan saa arvokasta asiakaspalautetta ilman kyselykaavakkeita. Molemmat osapuolet hyötyvät.

Lähteet: Sixteen-Nine & x2o Media

Tykkäätkö tästä artikkelista?

Share on facebook
Jaa Facebookissa
Share on twitter
Jaa Twitterissä
Share on linkedin
Jaa Linkdinissä
Share on email
Lähetä sähköpostina

Liity FirstView-sisäpiiriin

Älä missaa mitään - ajankohtaista informaatiota kentältä ja alasta.

sivut

FirstView Digital Signage

yhteystiedot

Artturinkatu 2 E
(Saippua Center), 5. krs,
20200 Turku Finland

TEKNINEN TUKI