Muistilista infonäyttöjen hankintaan

Firstview-infonäyttöratkaisut
Parhaimmillaan digitaalinen näyttöviestintä sitouttaa ja vahvistaa yrityskulttuuria, parantaa asiakaskokemusta ja vaikuttaa asiakkaiden päätöksiin ostohetkellä. Kokosimme yksinkertaisen muistilistan helpottamaan hankintaa.

ASKEL I: Mieti ensin näitä

Mihin haluat käyttää näyttöjä?

Infonäyttöjen hankinta kannattaa aloittaa miettimällä mihin näyttöjä käytetään. Käytätkö näyttöjäsi sisäiseen viestintään? Asiakkaille tiedottamiseen ja opastamiseen? Brändiviestintään? Myynninedistämiseen? Mitkä ovat viestinnän kipukohdat ja haasteet joita haluat ratkaista?

Kuka näyttöjä katsoo ja missä?

Missä tavoitat haluamasi kohderyhmän? Mihin kohtaan asiakkaan (näytön katsojan) käyttäjäkokemusta tai ostopolkua näytöt voidaan sijoiteltu ja miksi? Kenelle näyttöjen sisältö on tarkoitettu: kaikille tilassa oleville vai jollekin tietylle kohderyhmälle? Miten pitkään näyttöä voi ihannetapauksessa katsoa?

Lue myös: Infonäyttöjen sijoituspaikoilla on väliä

Minkälaista materiaalia näytöille lisätään?

Ensinnäkin näyttöjen sisältö tulisi suunnitella näytön käyttötarkoituksen ja sijoituspaikan mukaan. Infonäyttöjen hankinta vaatii myös sisältöstrategian mietintää. Toiseksi, katseluajan pituus ja näytön koko vaikuttavat sisältöön. Esimerkiksi odotustilassa katsojilla on enemmän aikaa sisällön sisäistämiseen kuin ohikulkumatkalla näyteikkunan ohi. Lopuksi mieti, luodaanko näyttöjen materiaali erikseen näytöille optimoituna, vai käytetäänkö olemassa olevaa markkinointi- ja viestintämateriaalia? Mikä on näyttöviestinnän rooli suhteessa muuhun viestintään?

ASKEL II: Hanki luotettavat laitteet

Oikeanlaiset laitehankinnat ovat osa onnistunutta viestinnän digitalisointiprojektia. Infonäyttökäyttöön tarkoitetut laitteet ja sovellukset on kehitetty kustannustehokkaan viestinnän rakentamiseen – aina organisaation sisäisestä viestinnästä
kampanjamainontaan.

Ammattitason infonäytöt ovat skaalattavia, energiatehokkaita ja helppoja päivittää. Perustelkkari ei taivu infonäytöksi ja USB-tikkusysteemit ovat auttamatta historiaa maailmassa, jossa kaikkea viestintää voidaan tehdä dataohjautuvasti, automaattisesti ja optimoidusti.

Olemme nähneet jos jonkinlaisia teeseitse-versioita ja auttaneet yrityksiä korvaamaan julisteita sekä ylikuumentuneita telkkareita. Tiedämme laitteistoihin liittyvät tekniset kompastuskivet, riskit ja aikasyöpöt. Hyvin suunniteltu kokonaisuus vapauttaa resursseja, on luotettava, toimintavarma ja joustava.

Tutustu ratkaisuihin ja ota meihin yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä paras kokonaisuus viestinnän haasteisiin.  Tarvittaessa hoidamme koko projektin alkukartoituksesta asennuksiin, käyttäjien koulutukseen ja sisällön suunnitteluun.

ASKEL III: Käyttö ja sisällöt haltuun

Fyysisten laitteiden lisäksi tulee huomioida sisällön suunnittelu ja jalkauttaminen käytäntöön. Infonäyttöjen hankinta on tärkeä askel kohti sujuvampaa viestintästrategiaa, mutta on syytä muistaa ettei pelkät laitteet riitä. Meillä on tapana kouluttaa kaikki käyttäjät FirstView MediaCloudin käyttöön, ja auttaa alkuun sisältöjen ja viestinnän suunnittelussa.

Lue lisää sisällöhallinnasta: Mistä tunnistaa helppokäyttöisen infonäyttöjärjestelmän?

Yhteenvetona voidaan todeta, että huolellisesti toteutettu käyttöönotto mahdollistaa jatkossa sisältöjen jakamisen halutuille näytöille parilla klikkauksella. Ja siinä se sitten olikin. Onnittelut yritysviestintänne uudistamisesta! Nyt voit nostaa jalat pöydälle ja nauttia uuden, tehokkaan viestintäkanavan tuloksista.

Jaa kaverille

Tilaa uutiskirje