Muistilista infonäyttöjen hankintaan

Parhaimmillaan digitaalinen näyttöviestintä sitouttaa ja vahvistaa yrityskulttuuria, parantaa asiakaskokemusta ja vaikuttaa asiakkaiden päätöksiin ostohetkellä.

Kokosimme yksinkertaisen muistilistan helpottamaan hankintaa.

ASKEL I: Mieti ensin näitä

Mihin tarkoitukseen haluat käyttää näyttöjä?

Käytätkö näyttöjäsi sisäiseen viestintään? Asiakkaiden tiedottamiseen ja opastamiseen?Brändiviestintään? Myynninedistämiseen? Mitkä ovat viestintänne kipukohdat ja haasteet joita haluat ratkaista?

Kuka näyttöjäsi katsoo ja missä?
Missä tavoitat haluamasi kohderyhmän? Mihin kohtaan asiakkaasi (näytön katsojan) käyttäjäkokemusta tai ostopolkua näytöt voidaan sijoiteltu ja miksi? Kenelle näyttöviestintä on tarkoitettu? Kaikille tilassa oleville, vai jollekin tietylle kohderyhmälle? Miten pitkään näyttöä voi optimitilanteessa katsoa?
Minkälaista materiaalia näytöillä tulisi lisätä?
Näyttöjen sisältö tulee suunnitella näytön käyttötarkoituksesta ja sijoituspaikan mukaan.
Myös katseluajan pituus ja näytön koko vaikuttavat sisällön vaikuttavuuteen. Esimerkiksi odotustilassa katsojilla on enemmän aikaa sisällön sisäistämiseen kuin ohikulkumatkalla näyteikkunan ohi. Mieti myös, luodaanko näyttöjen materiaali erikseen näytöille optimoituna, vai käytetäänkö näytöillä olemassa olevaa markkinointi- ja viestintämateriaalia? Mikä on
näyttöviestinnän rooli suhteessa muuhun viestintään?

ASKEL II: Hanki luotettavat laitteet

Oikeanlaiset laitehankinnat ovat osa onnistunutta viestinnän digitalisointiprojektia. Infonäyttökäyttöön tarkoitetut laitteet ja sovellukset ovat kehittyneet tavalla, joka mahdollistaa
kustannustehokkaan viestinnän rakentamisen aina organisaation sisäisestä viestinnästä
kampanjamainontaan.

Ammattitason infonätyöt ovat skaalattavia, energiatehokkaita ja helppoja päivittää. Perustelkkari ei taivu infonäytöksi ja USB-tikkusysteemit ovat auttamatta historiaa maailmassa, jossa kaikkea viestintää voidaan tehdä dataohjautuvasti ja optimoidusti verkon yli.

Olemme nähneet jos jonkinlaisia teeseitse-versioita ja auttaneet yrityksiä korvaamaan julisteita ja ylikuumentuneita telkkareita. Tiedämme laitteistoihin liittyvät tekniset kompastuskivet, riskit ja aikasyöpöt. Hyvin suunniteltu kokonaisuus vapauttaa resursseja, on luotettava, toimintavarma ja joustava.

Tutustu ratkaisuihin ja ota meihin yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä paras kokonaisuus viestinnän haasteisiin.  Tarvittaessa hoidamme koko projektin alkukartoituksesta asennuksiin, käyttäjien koulutukseen ja sisällön suunnitteluun.

ASKEL III: Käyttö ja sisällöt haltuun

Fyysisten laitteiden lisäksi tulee huomioida sisällön suunnittelu ja jalkauttaminen käytäntöön. Meillä on tapana kouluttaa kaikki käyttäjät FirstView MediaCloudin käyttöön, ja auttaa alkuun sisältöjen ja viestinnän suunnittelussa. Kun käyttöönotto on toteutettu huolella, voit jatkossa jakaa sisällöt halutuille näytöille parilla klikkauksella. Ja siinä se sitten olikin. Onnittelut yritysviestintänne uudistamisesta! Nyt voit nostaa jalat
pöydälle ja nauttia uuden, tehokkaan viestintäkanavan tuloksista.

Tykkäätkö tästä artikkelista?

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Linkedinissä
Lähetä sähköpostilla