19.04.2018

/

Päältä kaunis, silkkoa sisältä? Digital signage parantaa yrityksen sisäistä viestintää

Jaa artikkeli

Tulviiko teilläkin sähköpostilaatikot viestejä ja ilmoitustaulun liput ja laput ovat vaihtamatta? Yrityksen sisäinen viestintä on pitkään ollut ongelma kaiken kokoisissa yrityksissä.

Kanavien puutteesta tiedonkulku tuskin jää kiinni. Yritysten käytössä ovat intranetit, ilmoitustaulut, sähköpostit sekä lukematon määrä erilaisia pikaviestimiä. Vanhanaikainen ilmoitustaulu on kuitenkin nopeasti unohdettu, ja on vaikea tietää, mikä lappusten sisällöstä on edelleen ajankohtaista. Samat ongelmat syntyvät muiden perinteisten viestintävälineiden, kuten sähköpostin kanssa.

Jotta viesti tavoittaa oikeat henkilöt oikeaan aikaan, on yrityksessä mietittävä mitä kanavaa käytetään. Sisäisen viestinnän pitää olla työntekijälle mahdollisimman helppoa. Esimerkiksi tehtaalla tai varastossa kaikilla työntekijöillä ei välttämättä ole lainkaan sähköpostia tai pääsyä intraan.

Digital Signage -näytöillä tehoa organisaatioviestintään

Digitaaliset infonäytöt ovat 2010-luvun ratkaisu yritysten sisäisen viestinnän parantamiseen. Reaaliajassa päivitetty digitaalinen viestintäkanava varmistaa yrityksen sisäisen tiedon kulkemisen. Työntekijät vilkaisevat infotaululta ajankohtaiset, itselleen tärkeät asiat, ja tieto kulkee läpi koko yrityksen juuri silloin kuin pitääkin.

Infonäytöiltä työntekijät voivat tarkistaa esimerkiksi työlistat, tulostavoitteet tai ajankohtaiset tapahtumat sen sijaan, että käyvät niitä keneltäkään kysymässä tai käyttävät aikaa tiedon hakemiseen. Viesti ei katkaise työntekoa ja infotauluille on nostettu vain oikeasti tärkeät asiat.

Meneekö viesti perille?

Työntekijöiden tyytyväisyyden ja tehokkuuden vuoksi on tärkeää viedä viesti sinne missä se nähdään. Digitaalisia näyttöjä voidaan sijoitella juuri sinne, missä työntekijät liikkuvat kuten auloihin, taukotiloihin ja suoraan kunkin osaston tiloihin (esimerkiksi linjastot tai eri kerrokset).

Digital signage on hyvä yrityksen sisäisen viestinnän työkalu etenkin, jos toimipisteitä on useita. Kaikkien toimipisteiden infonäyttöjen sisällöt päivitetään helposti parilla klikkauksella Internetin kautta. Etäpäivitettävien näyttöjen avulla voidaan viestiä olematta samassa tilassa ja vaikka ympäri maailmaa. Voit joko ajastaa tiedotteet etukäteen tai päivittää sisältöjä lennosta käyttäen valmiita, yritysilmeenne mukaisia teksti- ja kuvapohjia.

Reaaliajassa päivittyvät tiedot ovat elintärkeitä etenkin silloin, kun henkilöstölle on nopeasti saatava tieto tulipalosta tai onnettomuudesta. Digital signagen avulla voidaan välittää kiireelliset uutiset nopeasti koko yritykselle ennalta laadittujen pohjien avulla. Kriisitilanteessa tiedotteet saadaan suoraan näytöille muiden tiedotteiden ohi. 

Kannattaako sisäiseen viestintään investoida?

Kuten liiketoiminnassa aina, myös digital signage -ratkaisun kohdalla tulee miettiä mitä tuottoa voit odottaa sijoituksellesi. Tärkein muutos digitaaliseen näyttöviestintään siirtymisessä on tiedon reaaliaikainen kulkeminen läpi yrityksen ilman, että viestinnästä vastaavien työntekijöiden tarvitsee poistua työpisteiltään.

Digital signagen käyttö sisäisessä viestinnässä kasvaa jatkuvasti ihan puhtaasti sen takia, että sen on todettu parantavan yrityksen toimintaa. Monissa jo näyttöihin siirtyneissä yrityksissä suurin tuotto tulee säästyneistä resursseista eli paremman viestinnän säästämästä ajasta. Lisäksi työntekijöiden tyytyväisyys ja huomioon ottaminen parantaa työssä jaksamista ja sen myötä työn tulosta.

Älä enää tuhlaa nuppineuloja

Infonäytöillä varmistat tiedon kulkemisen aina pääkonttorilta tehtaiden linjastoille ja kahvihuoneisiin. Autamme mielellämme löytämään yritykseesi sopivan ratkaisun: ota yhteyttä niin päivitetään yhdessä sisäinen viestintäsi nykyaikaan.

Jaa artikkeli

Liity FirstView-sisäpiiriin

Ota yhteyttä

Laita meidät töihin!

Ota yhteyttä, niin lähdetään yhdessä luomaan sinulle sopiva Digital Signage-ratkaisu. Tyhmiä kysymyksiä ei ole, joten varaa ilmainen konsultointi!

Juha Kähäri

Myyntijohtaja

juha@firstview.fi

+358 40 511 8511

Matthieu Alfont

Asiakaspäällikkö

matthieu@firstview.fi

+358 40 098 8833

Isto Lindström

Kehitysjohtaja

isto@firstview.fi

+358 400 940 662

Tommi Högmander

Toimitusjohtaja

tommi@firstview.fi

+358 40 749 0190