Case Schenker

eli miten ilmoitustaulusta tuli infonäyttö

Infonäytöillä viestitään tehokkaasti koko henkilöstölle

Schenkerin Suomen terminaaleissa, varastoissa ja tien päällä työskentelee noin 1300 työntekijää, joita intranet tai sähköposti ei tavoita.

Siksi Schenkerillä aloitettiin sisäisen viestinnän kehittäminen uudistamalla ilmoitustaulut. Lappuja jaoteltiin aiheittain ja printattiin intranetin tärkeimmät tiedot taululle.

Lopulta todettiin, että ilmoitustaulut eivät riitä ja rinnalle otettiin käyttöön digitaaliset infonäytöt.

Infonäyttöjen hyödyt selville pilotoimalla

Infonäyttöjen toimivuus testattiin pilotoimalla infonäytöt neljällä paikkakunnalla.

Alkuun infonäytöt otettiin käyttöön vain terminaalityöntekijöille. Pian pääkonttorin toimihenkilöiltä alkoi kuitenkin kuulua toiveita, että hekin haluaisivat infonäyttöjä. Se, että muualla työntekijät saivat parempaa sisältöä selvästi kaihersi.

Viiden vuoden kokeilun jälkeen laajennettiin roimasti ja tuplattiin infonäyttöjen määrä. Pääkonttorillekin saatiin infonäytöt, kun terminaalitilat Vantaalla uusittiin vuonna 2015 ja infonäyttöjen toimittaja kilpailutettiin.

Kumppanivalinnassa painoi suomalaisuus

Kilpailutuksessa palvelun toimittajaksi valittiin FirstView. Kumppania valittaessa painotettiin etenkin luotettavuutta, läpinäkyvyyttä ja tuotekehitystä.

Aiemman toimittajan kanssa ei oltu saatu keskusteluyhteyttä eikä näyttöihin ollut läpinäkyvyyttä. Infonäytöt saattoivat olla pimeänä tai sisällöt päivittämättä ilman, että kukaan tiesi. Siksi haluttiin kumppani, jonka kanssa asioista voi puhua.

Myös suomalaisuus painoi valinnassa paljon. Infonäyttöjen kohdalla palvelun kotimaisuus mahdollistaa nopean toiminnan sekä kehitystyössä että ongelmatilanteiden ratkomisessa.

”Infonäytöillä tuodaan tehokas viestintä myös niille, joilla ei ole pääsyä yrityksen intraan. Infonäyttöjä hallinoidaan sekä etänä valtakunnallisella tasolla että paikallisesti terminaali- ja varastopäälliköiden toimesta”

Pasi Ripatti

Head of Communications, Schenker Oy

Yhdessä eteenpäin jatkuvasti kehittäen

Nykyään Schenkerin terminaaleissa ja varastoissa vanhat ilmoitustaulut kuuluvat menneisyyteen. Enää ei tuhlata paperia tai aikaa, vaan viestintä on osittain automatisoitu. Esimerkiksi verkkosivuilta saadaan poimittua kaikille tarkoitetut tiedotteet infonäytöille RSS-syötteen avulla.

Tiivis yhteistyö FirstView:n kanssa jatkuu edelleen. Schenker on aktiivisesti ehdottanut kehitysideoita, joihin FirstView on vastannut.

Kehitystyö myös näkyy: ”FirstView:llä on aktiivista järjestelmän kehitystä ja näkee eteenpäinmenon meininkiä”, kehuu Schenkerin Head of Communications Pasi Ripatti.

Yhteensä Schenkerillä on jo noin 100 infonäyttöä käytössään ympäri maata.

Uusin suuri projekti oli Liedon logistiikkakeskuksen infonäytöt. Infonäytöt ovat tärkeä osa nykyaikaisen terminaalin toimintaa, koska näytöille saadaan helposti päivitettyä kuljetusten tiedot ilman, että kenenkään pitää kivuta katonrajaan.

Suomalaisuus painoi paljon. Suomalaista kehitystyötä ja suomalaista palvelua Suomessa.

Pasi Ripatti

Head of Communications, Schenker Oy

Vieläkö teillä käytetään ilmoitustauluja?

Jos haluat jättää nuppineulat rauhaan ja tuoda viestintäsi nykyaikaan, ota yhteyttä! Suunnitellaan yhdessä yrityksellesi sopivin infonäyttöratkaisu

Kaikki referenssit

Ollaan yhteydessä ja käydään läpi, miten voisimme olla hyödyksi juuri sinun bisneksessäsi!

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota yhteyttä suoraan myyjiimme.

MARCUS
EKLUND

TANI
SILANTERÄ

TEKNINEN
TUKI

FirstView tarjoaa infonäyttöratkaisut viestintään, opastamiseen ja mainontaan. FirstView:n helppokäyttöisellä sisällönhallintajärjestelmällä hallitset kaikkia infonäyttöjä, taustamusiikkia ja äänimainontaa.

Liity FirstView-sisäpiiriin

Älä missaa mitään - ajankohtaista informaatiota kentältä ja alasta.