Silmäasema

Uuden myymäläkonseptin myötä uudistettuihin optikkoliikkeisiin otettiin käyttöön FirstView’n infonäytöt. Myymälöissä digitaalisia näyttöjä hyödynnetään sekä markkinoinnissa asiakasvirran saamiseksi että odotustiloissa palvelemaan asiakkaita.

Diginäytöt osaksi uutta myymäläkonseptia

Lukuisten optikkoliikkeiden lisäksi Silmäasemalla on 18 yksityistä silmäsairaalaa ja yritys toimii myös hyvinvointialueiden kumppanina kahdeksalla paikkakunnalla. Kun Silmäasema lähti suunnittelemaan optikkoliikkeiden uutta myymäläkonseptia, huomattiin, että markkinoinnin toteuttamiseen tarvittiin digitaalisia mainosnäyttöjä. 

Palvelukonsepti ja asiakaslähtöisyys ratkaisivat kumppanin valinnan

Kilpailutuksen perusteella Silmäasema valitsi kumppanikseen FirstView’n, joka pystyi palvelukonseptillaan ja asiakaslähtöisellä ajattelulla vastaamaan optikkoketjun tarpeisiin. 

Markkinointijohtaja Anne Rantanen kertoo, että tällä hetkellä FirstView’n palvelu on käytössä yli 40 uudistetussa myymälässä ja tulevaisuus FirstView’n kanssa näyttää mukavalta. Silmäasemalla koetaan, että palvelumalli on vastannut heidän tarpeitaan ja, että FirstView on onnistunut asiakaslähtöisyydessään.

”FirstView’n ansioista meidän arkeen on tullut sujuvuutta ja helpoutta. Ja voimme varmistaa tasalaatuisen viestin uudistetuissa myymälöissä”, Anne Rantanen kiittelee.

Keskitetty kampanjahallinta helpottaa markkinointia

Ennen diginäyttöjen hankkimista myymälöiden mainonta hoidettiin perinteisillä julisteilla ja painotuotteilla. FirstView’n etäpäivitettävien näyttöjen ansiosta, mainoskampanjat pystytään nyt hoitamaan keskitetysti, ja myymälöiden markkinoinnissa voidaan ottaa huomioon esimerkiksi TV:ssä toistuvat kampanjat.

Uudistuneissa myymälöissä digitaalisia näyttöjä hyödynnetään sekä markkinoinnissa asiakasvirran saamiseksi, että odotustiloissa palvelemaan asiakkaita. Vastaanottohuoneiden ovilla olevat varausnäytöt näyttävät vastaanottavien asiantuntijoiden tiedot ja opastavat asiakkaat oikeisiin huoneisiin. Keskitetyn kampanjahallinnan ansiosta myymälöissä voidaan keskittyä asiakkaiden palvelemiseen mainosjulisteiden päivittämisen sijaan.

”Suosittelen FirstView’ta yrityksille, jotka etsivät oikean kokoista kumppania ja kaipaavat asiakaslähtöisyyttä. Ja sitä, että palvelu ja tuki löytyvät täältä Suomesta helposti yhdellä puhelinnumerolla. ”

Anne Rantanen
MARKKINOINTIJOHTAJA, SILMÄASEMA