Liikkuva mainonta digitalisoituu

Takseihin mainospintaa tarjoava GoGoCar Oy ja FirstView ovat aloittaneet yhteistyön.

GoGoCarin uuden innovaation avulla mainoksia voi jatkossa ostaa taksien digitaalisille takalasinäytöille. Konsepti on Suomessa täysin uusi.

Taksin takalaseihin asennetaan kolminkertainen erikoiskalvo, johon projektori heijastaa mainoksia. Mainosten pyörittämiseen GoGoCar hyödyntää FirstView:n mediasoittimia ja MediaCloud CMS sisällönhallintaa.

Digitaalinen mainospinta tekee mainonnan ostamisesta helppoa. Taksien perinteiset teippaukset vievät aikaa, koska autot tarvitaan aina fyysisesti paikan päälle asennusta varten. Uuden konseptin avulla tätä ongelmaa ei ole. Sisältöjä ohjataan verkon yli, joten kampanja saadaan polkaistua käyntiin vaikka heti.

Digitaalinen takalasimainonta käyntiin pilottina

”Digitaalista takalasikonseptia on kehitetty yhdessä kumppaneiden kanssa viime syksystä lähtien. Konsepti on nyt pilottivaiheessa 10 helsinkiläisessä taksissa. Pilotin jälkeen tulemme laajentamaan verkostoamme kysynnän mukaan”, kertoo GoGoCar Oy:n toimitusjohtaja Anssi Aura.

Digitaalinen takalasimainonta on niin uusi innovaatio, että edes laki ei toistaiseksi kerro missä menee liikkuvan ajoneuvon mainospinta-alan rajat. GoGoCarin ja FirstView:n yhteisenä toiveena on, että Suomen lainsäätäjät näkevät tässä mahdollisuuden. GoGoCarin aikeena on viedä konsepti maailmalle jo tämän vuoden aikana.

FirstView Digital Signagen toimitusjohtaja Tommi Högmander näkee digitaalisessa takalasimainonnassa valtavasti potentiaalia. ”GoGoCarilla on uniikki ja mielenkiintoinen konsepti, jollaista Suomessa ei ole vielä nähty. Olemme mielellämme mukana uusissa innovaatioissa ja jatkamme yhdessä palvelun kehittämistä”, kertoo Högmander.

Tykkäätkö tästä artikkelista?

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Linkedinissä
Lähetä sähköpostilla