Digitaaliset opastenäytöt tilojen toiminnan tehostajina ovat tulleet jäädäkseen

Paluu etäilystä ihmisten ilmoille vaatii digitaalisuuden tuomista fyysisiin tiloihin. Staattiset opasteet, printit tai henkilökunnan ajan sitominen opastamiseen eivät ole enää vuonna 2023 (kustannus)tehokas tapa ylläpitää ihmisten sujuvaa liikkumista erilaisissa tiloissa. AV Network korostaa myös digitaalisten opasteiden roolia pandemian jälkeisessä maailmassa, jossa ajantasaisen tiedon jakaminen ja turvallisuuden kokeminen ovat avainasemassa.

FirstView Ovenpielinäyttö tilavaraukset

Asiakaskokemus laatumielikuvan moottorina

Parkkipaikkaa ei ollut löytyä sitten millään ja juokset hiki hatussa hotellin ovista sisään. Kokous alkaa kolmen minuutin päästä ja valtava rakennus on täysin vieras. Aulan respaan on kilometrin pituinen jono ja talvitakki hiostaa.

Aulan isoa infonäyttöä ei voi olla huomaamatta. Tuttu firman nimi ja selkeä opaste suunnata hissillä kolmanteen kerrokseen. Syke laskee. Hissin ovista päästyä toinen infonäyttö, nuoli vasemmalle. Käytävällä on kokoustiloja vieri vieressä, ovenpielissä kirkkaat pienet näytöt. Punaisia ja vihreitä ruutuja. Alkaneita kokouksia ja myöhemmin alkavia. Hidastat vauhtia nähdessäsi tutun logon näytöllä, joka on vielä vihreä. Ehdit napata kahvinkin ennen kuin asetut kokouspöydän ääreen, ja ovenpielen näyttö ilmoittaa kokouksen alkaneeksi.

Opaste- ja ovenpielinäytöt ja tilavarausautomatiikka toiminnan tehostajina lisäävät varausprosessin sujuvuuden lisäksi myös käyttäjäystävällisyyttä. Asiakaskokemus on avainasemassa laatumielikuvan luomisessa. Negatiiviset tunteet kuten turhautuminen ja epätietoisuus jäävät asiakkaiden muistiin pitkäksi aikaa, ja fyysisissä tiloissa koetut kokemukset vahvistavat brändimielikuvaa kokemuksen perusteella joko positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan. 

kokousnäyttö firstview

Digitaalisuus ja tiedon löytämisen helppous ovat nykyihmiselle oletusarvo ja perustason vaatimus – ei enää “nice to have”. Digitaaliset näytöt tilasuunnittelussa parantavat kokemusta sekä käytännön että laatumielikuvan kannalta. Bonuksena ne saavat vanhankin tilan näyttämään nykyaikaiselta.

Käyttäjäystävällisyys säästää hermoja ja rahaa

Perjantai-iltapäivä. Puhelin soi, asiakas peruu aiemmin tehdyn tilavarauksen viime hetkellä. Sähköposti kilahtaa, seuraavan päivän kokoustila pitää vaihtaa isompaan neukkariin. Klikkaat muutokset kalenteriin. Silmäkulmasta huomaat, kun opastenäytöillä päivittyy tiedot automaattisesti. Asiakkaan peruman tilan ovenpielinäyttö muuttuu vihreäksi. Kollega käy samantien kosketusnäytöllä varaamassa huoneen itselleen seuraavaksi tunniksi. Saat tilavaraukset hoidettua integroidun kalenterin kautta automaattisesti nousematta työpisteeltäsi ja viikon työt pakettiin. Ehdit helposti kollegoiden kanssa after workille.

Tilavarausautomatiikka ottaa jatkuvasti askeleita suuntaan, jossa ovenpieli- ja opastenäytöt integroituvat saumattomasti osaksi operatiivista tilojen ja varausten hallintaa. Aiemmin näytöt kommunikoivat vain yhteen suuntaan. Nykyiset kosketusnäyttöratkaisut mahdollistavat tilavarausten ja opastuksen hallinnan myös näytöiltä käsin. Kosketusnäyttötekniikan hintaluokka on kohtuullistunut, näyttöjen kokoihin on tullut variaatiota ja kosketuspintojen käyttökokemukset, vasteajat ja toimintojen monipuolisuus ovat parantuneet huimasti.

FirstDoor ovenpielinäyttö varattuna

Pienet, kahteen suuntaan toimivat ovenpielinäytöt lisäävät perinteisen opastenäyttökokonaisuuden tehokkuutta (esim. aulanäytöt, seinänäytöt, kosketuskioskit), mutta toimivat tilavarausjärjestelmänä myös itsekseen.

Microsoftin Outlookin ja Googlen kalenteritoimintojen kanssa saumattomasti integroituvat ovenpielinäytöt mahdollistavat tilojen varausten hallinnan kustannustehokkaasti ja helposti. Ne myös helpottavat nykyistä videopuhelu- ja kokousrallia, jossa etäpalavereita pitävät työntekijät tarvitsevat nopeasti ja helposti tilan ilman kalenterin kanssa pelaamista. 

On melkoisen helppoa, kun ei tarvitse arpoa mikä tila on vapaana tai miten pitkään, kun asian näkee ovenpielestä samantien. Tilan voi napata itselleen parilla napautuksella ja varaus näkyy samantien myös kalentereiden kautta tiloja varaaville kollegoille. 

Käyttäjäkokemus on keskiössä, kun puhutaan hybridityöskentelystä, kalenteritetriksestä ja kustannustehokkaasta toimitilojen ja työajan hallinnasta, olipa kyseessä sitten koulukompleksi, toimistorakennus, hotelliketju tai kauneushoitola.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä, autamme mielellämme löytämään sinulle parhaan ratkaisun.

Tykkäätkö tästä artikkelista?

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Linkedinissä
Lähetä sähköpostilla