Mainosnäytöt ravintolassa – parempaa katetta & lisää myyntiä

Digitaaliset mainosnäytöt ovat valtaamassa ravintoloiden juliste- ja valomainospaikkoja. Ja syystäkin, sillä ne ovat helppoja ja nopeita työkaluja markkinointiin. Tuotemainonnan tekeminen on näppärää ja ruokalistojen sekä hinnastojen päivittäminen onnistuu keneltä tahansa.

Mainosnäyttöjen suurin vahvuus on niiden reaaliaikaisuus. Vaikka ravintolassa olisi miten kiire, nopeat muutokset onnistuvat aina. Kun infonäytöille luodaan vielä valmiit mainos- ja hinnastopohjat, saadaan muokatut sisällöt näkyviin parilla klikkauksella.

Näyttöjen aktiivinen ja tavoitteellinen käyttö tukee myös liiketoimintaa ja eurojakin kilisee lisää kassaan. Koostimme neljän kohdan vinkkilistan, joiden avulla hyödynnät mainosnäytöt ravintolassa tehokkaasti.

Vauhdita myyntiä tuotemainonnalla

Kun tuotteesi ovat esillä, osaavat asiakkaasi ostaa niitä. Lisää infonäytöille tavoitteellista, myyntiä edistävää tuotemainontaa.

Tee helppoa lisämyyntiä selkeillä tuotenostoilla, esimerkiksi jälkiruoista ja juomista. Hallitse hävikkiä nostamalla huonommin myyviä tuotteita esille tai ohjaa myyntiäsi mainostamalla parempikatteisia tuotteita.

Käytä hyväksesi myös yllättäen vaihtuva sää – kesähelteillä jäätelöannoksen tai virkistävän smoothien mainostaminen saa takuuvarmasti asiakkaiden mieliteot heräämään!

Mainosnäytöt ravintolassa houkuttelevat ostamaan tuotteita

Herätä mielikuvia ja kutkuttele makuhermoja

Kun tuotteilla on takanaan tarinat, se on aina kiinnostavaa. Ketäpä ei kiinnostaisi mistä lautasella oleva ruoka on peräisin tai miten se on siihen päätynyt. Pyydä raaka-aine- ja tuotetoimittajien mainosmateriaaleja käyttöösi.

Kupliva ja pirskahteleva panimon juomamainos tai lähituottajan laatua huokuvat fiiliskuvat saavat ihmiset vakuuttuneeksi ja mielenkiinnon heräämään. Samalla saat virkistävää vaihtelua sisältölistoillesi.

Tai mitäpä, jos ottaisit askeleen vieläkin pidemmälle ja näyttäisit livekuvaa kun annokset valmistuvat keittiössä? Valmis videokin toki käy, jos suorituspaineet ovat kokille liikaa.

Käytä näyttöjä sisäänheittäjinä

Houkuttelevalla sisällöllä varustettu ulkonäyttö toimii väsymättömänä sisäänheittäjänä. Infonäytön avulla voidaan kertoa ravintolan tarjoamasta myös ohikulkijoille.

Ikkunanäytössä voidaan esitellä tuotteita, ruokalistaa tai vaikkapa tulevia tapahtumia. Miksi et siis tekisi vaikutusta potentiaalisiin asiakkaisiin ja jättäisi muistijälkeä ohikulkijoiden mieliin?

Suunnittele ja päivitä sisältöjä aktiivisesti

Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä on mainosnäyttöjen säännöllinen päivitys. Sisältöjen päivittäminen tulisi olla osa jokapäiväistä toimintaa. Jos sisällöt eivät vaihdu, ei näytöistä ole lisäarvoa asiakkaillesi eikä liiketoiminnallesi.

Jopa pienetkin muutokset asetteluissa, kuvissa tai väreissä saavat joskus ihmeitä aikaan ja sisällöt näyttävät uusilta taas kanta-asiakkaidesikin silmissä.

Materiaaleja kannattaa suunnitella ja ajastaa etukäteen, niin paljon kuin mahdollista. Esimerkiksi lounaslistat voi tehdä näytöille jo ennakkoon tai hyödyntää nettisivuille päivitettyjä listoja RSS-feedien avulla. Näin henkilökunnan aikaa säästyy muiden tehtävien tekemiseen.

Eri sisältöjen julkaisuaikoja on kannattavaa myös porrastaa. Lounas-aikaan näytöillä voidaan ajastaa näkymään vain lounasvaihtoehtoja ja illalla puolestaan ála carte –annoksia.

Hyvä suunnittelu on kaiken perusta, joten ennakointi ja huolellisen pohjatyön tekeminen auttaa sinut pääsemään myös parempiin tuloksiin.

Haluaisitko tietää lisää? Lue myös:

Ravintola Factoryn kokemuksia digitaalisista mainosnäytöistä

Miksi digital signage on markkinoijan luottotyökalu

Infonäyttöjen sijoituspaikoilla on väliä

Miksi perustelkkari ei taivu infonäytöksi?

Tykkäätkö tästä artikkelista?

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Linkedinissä
Lähetä sähköpostilla