Tulevaisuuden Digital Signage tarjoaa sujuvampaa palvelua ja voimakkaampia elämyksiä

Digital Signage on jo laajentunut kaikkialle; kaduille, kauppoihin, kouluihin, pankkeihin, ravintoloihin, terveyskeskuksiin ja jopa taksien takalaseihin.

Ennusteiden mukaan Digital Signage -markkina on edelleen jatkamassa kasvuaan, vuoteen 2023 mennessä sen uskotaan kasvavan jopa 34%. Vuoden 2019 Digital Signage Future Trends –raportin mukaan useilla toimialoilla suunnitellaan Digital Signagen käyttöönottamista lähitulevaisuudessa tai näyttöjen määrän lisäämistä.

Tulevaisuuden Digital Signage tulee tarkoittamaan yhä sujuvampaa asiointia ja mieleenpainuvampia kokemuksia. Vaikka tekniikka mahdollistaa entistä erikoisempia toteutuksia, on ytimessä edelleen sisältö.

Digital Signage -markkina jatkaa kasvuaan

Laitteet ja teknologia menevät eteenpäin

Kehitystä ei ole tapahtunut vain näyttöjen määrän lisääntymisessä, vaan myös teknologiassa. Tekniikan kehittyminen on samalla avannut toimijoille aivan uudenlaisia sisällöllisiä mahdollisuuksia.

Harppauksia on otettu muun muassa näyttöjen ominaisuuksissa. Korkearesoluutioiset tarkat 4K LED-näytöt ovat valtaamassa alaa ja uudet kirkkaammat ruudut kaappaavat yleisön huomion entistä tehokkaammin.

Tarkemmat näytöt ovat toisaalta asettaneet korkeampia vaatimuksia myös esitettäville sisällöille. Tarvitaan parempilaatuisia kuvia ja videoita.

Sisällöt ovat muuttumassa yhä dynaamisemmiksi ja staattisten kuvien sijaan katsojan huomio herätetään liikkuvan kuvan avulla. Tulevaisuudessa näytöillä tullaankin näkemään entistä upeampia ja mukaansatempaavampia sisältöjä.

Katsojan huomio herätetään dynaamisilla sisällöillä staattisten sijaan

Lue miten vaikuttavilla sisällöillä digital signage -näytöistä saadaan kaikki tehot irti.

Trendinä näkyy myös kosketusnäyttöjen määrän lisääntyminen. Tulevaisuudessa infonäyttöjä tullaankin valjastamaan yhä enemmän myös asiakaspalvelu- ja itsepalvelukäyttöön.

B2B-puolella kosketusnäyttöteknologian hyödyntäminen on laahannut kuluttajapuolta perässä, mutta muutos parempaan on jo nähtävissä.

Näyttöjä nähdään yhä enemmän opasteina ja itsepalvelun välineinä. Asiakkaat voivat hakea itse näytöiltä tietoa tai tilata haluamiaan tuotteita ja palveluita.

Analytiikan hyödyntäminen arkipäiväistyy

Analytiikan hyödyntäminen on jalkautumassa yhä vahvemmin myös Digital Signage –kenttään.

Verkkomarkkinoinnissa analytiikkaa on hyödynnetty jo pidemmän aikaa ja sisältöjä on voitu optimoida sen pohjalta yhä tuloksellisemmiksi. Näyttöihin asennettavien kameroiden avulla investoituja euroja voidaan seurata tarkemmin myös infonäyttöviestinnässä.

Analytiikan avulla ei pelkästään saada selville ihmisten liikkumista näyttöalueilla, vaan voidaan tarjota asiakkaille yhä kohdennetumpia sisältöjä.

Koska hälinän määrä maailmassa vain lisääntyy, on yhä tärkeämpää tarjota ihmisille oikeaa sisältöä oikeaan aikaan. Kameroiden avulla saadaan tietoa kävijöistä eri vuorokaudenaikoina ja sisältöjä voidaan esittää yleisölle yhä kohdennetummin.

Sisällöt muuttuvat yhä vaikuttavimmiksi ja interaktiivisemmiksi

Tulevaisuudessa suurimmat muutokset tullaan näkemään sisällöissä. Sisällöillä halutaan vaikuttaa yhä voimakkaammin ihmisiin ja sisällöt muuttuvat yhä vuorovaikutteisimmiksi.

Kamerat ja sensorit mahdollistavat jo nyt mukaansatempaavien interaktiivisten sisältöjen luomisen, jossa asiakas on osa näytöllä esitettävää sisältöä. Raja todellisen ja digitaalisen maailman välillä tulee hämärtymään eikä olla enää kaukana siitä, että voisimme virtuaalisesti kävellä kaupassa ja sovittaa siellä vaatteita ja asusteita.

Rohkeita ja vaikuttavia kokeiluja on nähty jo maailmalla. Muun muassa Pepsi Max:n toteuttama vaikuttava interaktiivinen näyttötoteutus bussipysäkin näytöllä.

Ruotsalainen apteekkiketju Apolosophy by Apoteket on puolestaan käyttänyt vaikuttavasti interaktiivisuutta tuotemainonnassaan. Tekniikka mahdollistaa jo paljon, joten vain markkinoijien mielikuvitus on rajana.

Asiakkaita halutaan tuoda tulevaisuudessa yhä lähemmäksi brändejä ja sen avulla saadaan luotua yhä vaikuttavampaa markkinointia ja viestintää.

Infonäytöt osaksi kokonaisuutta

Tulevaisuudessa Digital Signage tulee sulautumaan yhä tiiviimmin yhteen myös muiden markkinointivälineiden kanssa. Verkossa ennakkoon tutustuttuun sisältöön voidaan luoda jatkumoa kivijalassa esimerkiksi opastamalla mistä haluttu tuote löytyy.

Asiakaspolun eri vaiheista ja asiakkaiden tavoittamisesta ollaan yhä kiinnostuneempia. Onnistunut asiakaskokemus edellyttää, että asiakaspolun eri vaiheet toimivat sujuvasti. Infonäytöt voidaan suunnitella mukaan asiakaspolun varrelle opastamaan asiakkaita, lisäämään myyntiä ja vaikuttamaan lopullisiin päätöksiin kivijalassa.

Mikäli mieleenpainuva digital signage kiinnostaa ja kaipaat apua toteutukseen, ota yhteyttä.

Sinua voisi kiinnostaa myös:

Mainosnäytöt ravintolassa – parempaa katetta & lisää myyntiä
Digital Signage on markkinoijan luottotyökalu
Mitäpä, jos sisällöt päivittyisivät automaattisesti näytöille?
Muistilista infonäyttöjen hankintaan

Tykkäätkö tästä artikkelista?

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Linkedinissä
Lähetä sähköpostilla